Novela zákona o elektronickej
registračnej pokladnici začne platiť už o necelé dva mesiace. Novinky
prináša okrem samotných podnikateľov aj pre výrobcov a predajcov
pokladníc. Smerujú najmä k potlačeniu podvodov s pokladnicami.
Novinky pre akreditované osoby
Ak
akreditovaná osoba, ktorá vydala certifikát na pokladnicu alebo na
samostatne certifikovanú fiskálnu tlačiareň rozhodne o zrušení
certifikátu z dôvodu, že nespĺňa náležitosti, musí o jeho zrušení
informovať finančné riaditeľstvo. FR SR potom informuje o tejto
skutočnosti podnikateľa. Zníži sa tak počet prípadov, keď podnikatelia
používali pokladnicu v rozpore so zákonom.
Novinky pre výrobcov, dovozcov alebo distribútorov pokladníc
Výrobca
má po novom urobiť opatrenia, ktoré zabránia alebo pomôžu odhaliť
prípadnú manipuláciu a zásahy do prevádzky pokladnice (napríklad
v dokumentácii k pokladnici má povinnosť uviesť informáciu o umiestnení
plomb). Taktiež má označiť fiskálnu pamäť deštruktívnou
samolepkou s vygenerovaným jedinečným kódom či pokladnicu označiť na
vonkajšom kryte samolepkou s kódom fiskálnej pamäte. Pokladnica musí byť
označená aj výrobným štítkom a výrobné číslo pokladnice zase uvedené
na kópii certifikátu pokladnice.
Predajca má po
novom uviesť výrobné číslo pokladnice alebo fiskálnej tlačiarne na kópii
certifikátu. Doteraz mohol podnikateľ predložiť DU kópiu certifikátu,
kde nemuselo byť uvedené výrobné číslo. Odteraz bude povinnosťou mať
výrobné číslo aj na kópii certifikátu.
Výrobca, dovozca alebo distribútor
musí poskytnúť finančnému riaditeľstvu príslušné technické a softvérové
nástroje, aby kontrolóri nemali problém získať potrebné dáta.
Novinky pre serviské organizácie (SO)
Zo
strany SO musia byť po novom zaznamenané do knihy pokladnice - kód
fiskálnej pamäte a čísla plomb. Pri výmene fiskálnej pamäte alebo pri
ukončení prevádzky pokladnice servisná organizácia zabezpečí uloženie
údajov z fiskálnej pamäte na dátové médium a odovzdá ho podnikateľovi.
Zdroj: financnasprava.sk
Najdôležitejšie zmeny pre podnikateľov vyplývajúce zo zákona